Naszą wyprawę rozpoczęliśmy na stacji PKP w Kłodzku. Po całonocnej podróży pociągiem
energii dodało nam śniadanie w Macu.
Grupa zwiedziła część atrakcji Warszawy, były to wnętrza Zamku Królewskiego, Starówka
z Pałacem Prezydenckim, grobem Nieznanego Żołnierza, Krakowskim Przedmieściem
i Nowym Światem, Placem Trzech Krzyży.
Takie instytucje jak Giełda Papierów Wartościowych i Narodowy Bank Polski wprowadziły
nas w arkana wiedzy ekonomicznej, ciężko było nam podnieść sztabkę mniejszą od cegły
gdyż ważyła aż 14 kg.
W Muzeum historii żydów Polskich POLIN mogliśmy przekonać się, jak kiedyś funkcjonowała
ludność hebrajska w Polsce.
Park i Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie zrobiły na nas wielkie wrażenie. Pałac
zachował niezmienną formę architektoniczną i walory artystyczne a architektura parku
podbiła nasze serca.
Łazienki Królewskie to letnia rezydencja ostatniego króla Polski – Stanisława Augusta
Poniatowskiego, to w Pałacu Na Wyspie król wydawał słynne obiady czwartkowe.
Na Cmentarzu Powązkowskim odwiedziliśmy m.in. grób naszego patrona – Władysława
Stanisława Reymonta.
W Centrum Nauki Kopernik mogliśmy wykonywać różne doświadczenia dzięki czemu wiedza
z zakresu kinetyki, dynamiki, zjawisk optycznych weszła nam do głów. Dowiedzieliśmy się, że
dzięki wyładowaniom elektrycznym można było naelektryzować się bezpiecznie do napięcia
20 000 woltów.
W Domu Spotkań z Historią poznaliśmy dramatyczne wydarzenia będące skutkiem zgubnych
ideologii nazizmu i komunizmu w XX wieku.
Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa skupiało eksponaty zwierząt rodzimych oraz z całego
Świata, zajmuje się popularyzacją wiedzy związanej z narodową tradycją łowiectwa
i jeździectwa, hodowlą koni na ziemiach polskich, a także tematyką przyrodniczą.
Nie zabrakło też Złotych Tarasów, gdzie część z nas „na pamiątkę” kupiła sobie coś do
ubrania.
Śmiało możemy powiedzieć, że poznaliśmy topografię całej Warszawy.
Piękna pogoda uprzyjemniała nam pobyt, a w niektórych obiektach można by spędzić
dosłownie cały dzień. Oprócz wiedzy jaką czerpaliśmy ze zwiedzanych obiektów głównym
celem wycieczki była integracja i wychowanie zmierzające do ludzkiej dojrzałości. Wspólnie
przyrządzaliśmy posiłki, graliśmy w karaoke, byliśmy zdyscyplinowaną grupą.
Pełni energii i bogatsi w wiedzę wróciliśmy do codziennych obowiązków.
Ocena wycieczki – celujący, a zachowanie młodzieży – wzorowe.