Pod takim hasłem uczniowie klasy 2 ABC przystąpili do uczestnictwa w realizowanym projekcie
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w naszej szkole.

Czytanie dla przyjemności może mieć istotny wpływ na rozwój tożsamości dziecka.
Poznaj zatem kilka faktów na temat psychologii literatury, oraz literatury dziecięcej.
Nasza tożsamość, a więc poczucie tego, kim jesteśmy, tworzy się od najmłodszych lat. Codzienne
doświadczenia budują w nas poczucie odrębności od innych, a jednocześnie uczą budowania z nimi
relacji. Okazuje się, że odpowiedzi na jedno z najważniejszych pytań, czyli „Kim jestem?”,
szukamy też w sferze literackiej. Co sprawia,że książkowi bohaterowie tak mocno potrafią wpłynąć
na to, jacy jesteśmy?
Jeżeli zastanowimy się, co zaprząta myśli tak popularnych bohaterów jak Alicja z Krainy Czarów
czy Piotruś Pan, zobaczymy, że zadają sobie oni szereg pytań, na które i my wcześniej czy później
musimy sobie odpowiedzieć.
Siłą rzeczy młody czytelnik, który zaangażuje się w historię, śledząc przygody i dylematy
bohaterów, odnosi je do własnych doświadczeń i zadaje sobie podobne pytania.
Książka jest zatem bezpieczną przestrzenią, w której te tematy mogą się pojawiać i być
oswajane. Nie bez powodu materiały czytelnicze pełnią ważną rolę w procesie terapeutycznym i
całościowym rozwoju dzieci i młodzieży do czego zachęca także wychowawca klasy 2 ABC

Leszek Luba